Catherine Ruys, HR consultant en organisatiecoach

VACATURE INFO

NOTARIEEL MEDEWERKER

Over ons:

Pieterjan Tailly te Veurne is een notariskantoor met een familiaal karakter waarin maatwerk, dienstverlening en aandacht voor de persoonlijke situatie van de klant voorop staat. Wij dragen ethiek en respect hoog in het vaandel.

Als notarieel medewerker sta je in voor het dossierbeheer binnen het familiale domein.

Wij bieden een gevarieerde en inhoudelijk interessante functie in een aangename werkomgeving waar collega’s voor elkaar inspringen. We gaan voor een langdurig engagement in een voltijds of 4/5 contract, met mogelijkheid tot telewerk tot 2 dagen per week na de inwerktijd en een mooi extralegaal pakket bestaande uit maaltijdcheques, pensioenplan en ziekteverzekering. Bovendien investeren wij graag in jouw opleiding door intern overleg, kennisdeling met de collega’s en door het volgen van opleidingen.

Interesse?

Stuur je motivatie en CV naar catherine.ruys@telenet.be

DCRConsulting begeleidt deze procedure

FUNCTIEOMSCHRIJVING

Notarieel medewerker

Werkgever: Notaris Pieterjan Tailly te Veurne

1. Identificatie van de functie

Functiebenaming Notarieel medewerker
Barema Volgens de CAO notariaat
Opleiding en ervaring Bachelor rechtspraktijk of gelijkwaardig door ervaring. Ook kandidaten met een beperkte juridische of administratieve achtergrond en die bereid zijn bij te leren komen in aanmerking.

2. Plaats in de organisatie  

Je werkt in een team van vijf collega’s. Je rapporteert aan de notaris en bespreekt aspecten van dossiers met een ervaren collega.

3. Resultaatsgebieden en taken

Als dossierbeheerder volg je de klanten op die binnen het familiale domein beroep doen op het kantoor: nalatenschap, huwelijkscontracten, zorgvolmachten, schenkingen, …

  • Leggen van klantcontacten en afspraken maken via mail, telefoon of rechtstreeks contact
  • Uitvoeren van opzoekingswerk en verwerken van de gegevens in attesten en aangiftes
  • Opmaak van ontwerpakte en de bespreking ervan met de notaris en jurist
  • Briefwisseling opmaken
  • Dossierbeheer
  • Administratieve afwerking, opmaken afrekening en archivering

4. Kerncompetenties

Kennis:

  • Juridische achtergrond of bereid zijn zich grondig te verdiepen in de materie
  • Vlot werken met Word, Excel en Outlook
  • Kennis van Acta Libra is een voordeel

Vaardigheden:

  • Plannen van het eigen werk en zich organiseren op deadlines en termijnen
  • Accuraat en punctueel werken met oog voor detail.
  • Toegankelijk en kwaliteitsvol communiceren zowel schriftelijk als mondeling, zowel via mail, telefoon als in rechtstreeks contact.
  • Informatie kunnen duiden, plaatsen en overbrengen.
  • Administratief vaardig in het opbouwen en beheren van dossiers.

Attitudes:

  • Hulpvaardig en dienstverlenend handelen en empathie tonen voor de klant
  • Verantwoordelijkheid opnemen voor de kwaliteit van het resultaat
  • Collegiaal samenwerken
  • Leergierig en leerbereid
  • Ethisch handelen